ЖЕНАТА: МЕЖДУ КАРИЕРАТА И ПОСВЕЩЕНИЕТО
В Мрежата тоя дни много мъже излизат с призив да станем отново женствени, да им оставим товарите, да се прекрати тази мъчителна и изкуствена "война между половете". Затова в статията си ще потърся, защото вярвам, че я има, онази прекрасна възможност отново да бъдем жени, а не мъжкарани, отново любящи, а не агресивни, отново раждащи, а не абортиращи от напрежение всякакъв вид добро още в зародиша му...
Самата дума „кариера“ е свързана,
и не случайно, с рудник, от който се вадят ценни материали. Докато „посвещение“,
и близко и до свещ, и до свещеник…
Царица Елеонора, след като на
млади години губи своя годеник, на по-зряла възраст приема да стане съпруга на
развратния Фердинанд, цар български, баща на 4 сирачета, защото счита, че в
нейния живот е добре да има посвещение. Понеже тя е обучавана да служи като
благородна дама на обществото. Трудно бихме разбрали тия неща.. И Елеонора не прави
„кариера“ ставайки царица, напротив, продава даже и семейните си бижута за
благотворителност, когато не е имала подкрепа от царя.
По подобен начин баронеса Юлия
Вревска, овдовяла на много млада възраст, полага всички усилия да даде законно
име и благородническа титла на … незаконните деца от предишна връзка на своя
съпруг. Тя извършва дело на майка, и след това никога не става пак съпруга или
майка. Години наред участва в свитата на руската императрица, докато в руско-турската,
освободителна за нас война намира възможност да положи богатството и душата си
/тя продава имението си, за да оборудва санитарно поделение, и да служи там като
обикновена сестра/. Дори за най-близките остава тайна причината за това
решение. Писателят Тургенев, който е бил и влюбен в нея, твърди че тя не е
можела да живее без да жертва.
Каква е разликата между жени, жертвали
се за ближните, за родината, пък и за науката /като Мария Кюри/ и жени, които
търсят кариера? Не се ли преплитат успехите в двете неща?
Преплитат се. Но когато
кариерата, в ущърб на децата, на мъжа, на женствеността /знаем разбития живот,
и многото любовници на някои „талантливи“ дами/ продължава да се въздига, като
Основание и Оправдание за разбиване на животи... разликата започва да става
очевидна.
Посвещението обикновено е
свързано с това да разберем кои сме и Защо сме на тази земя, и обикновено
минава през неодобрението и неразбирането на другите.
Докато кариерата често е заради мнението
на другите, или за насищане на противоестествените за жената желания за власт и
самодостатъчност.
Ако всичко това бяха изключения, и „лични особености на някои си“ не би имало смисъл да коментираме. Но в момента всяка жена, която не иска да гради кариера, която има в сърцето си „тих копнеж да е вярна съпруга и майка“ е подложена на агресивна пропаганда, от медии, от обществени нагласи, та и от роднини. За да се подсили ефектът, в някои страни приемат и законодателства за насилствени квоти "само за жени" в бордовете на големи компании, така че жените да се почувстват длъжни да "драпат" за тия позиции, а мъжете да се почувставт виновни, ако не им ги предоставят...
Тази службогонска пропаганда има и обратния
ефект, предварително да уплаши младите девойки, че ако не станат „независими,
самостоятелни и богати“ още в началото, „някой лош мъж ще ги командва“. Това
недоверие чупи връзките още в началото, и младите хора не са в състояние да
изградят доверие, собствен път, собствен ред и род…
И за младежите е тежко да „надскачат“
момичетата, особено когато те по природа са отличнички в училище и в
образованието, а от мъжа се очаква кой знае какво. Затова и много младежи
тръгват по пътя на лесните и незаконни печалби.
Кой обърна нещата в тази посока?
Границата между „кариера“, “посвещение“, и „житейска
реализация“ е много тънка, а днешният празник, възникнал в защита на
претоварените и обезправени жени във фабриките е много ключов за повратния
момент в историята на жената. Тоест, това е моментът, от който постепенно
/използвайки енергията на справедливите протести/ определени сили изместват
посоката на женската енергия, влагане за ближния, състрадание и възмущение…
Как са станали нещата, и как са били елиминирани нормалните, силни и справедливи мъже от „женското движение“,
може да се прочете повече в статиите на „Богари Медия“. Там може да се види и
каква е била Изгодата на финансовите магнати да се сдобият с още един данъкоплатец.
Някои българи помним, когато започнаха воните в близкия Изток, как от там отначало идваха цели семейства и в бежанските центрове българските доброволки учеха някои тамошни жени на професии. Това обаче не бе въпрос на религия, защото идваха и бежанки християнки, без проблеми или ограничения за обществена дейност. По техни думи заплатата на мъжете им е била достатъчна... за 6-7-8 деца и съпругата му.
Нашите доброволки си припомняха това, което е било факт и в САЩ преди онзи 8 март в началото на 20 век, и преди постепенното превръщане на жените в уязвима, безпомощна работна сила, защитена само /евентуално/ от синдикатите ... извадена от разбитите си родове и семейства.
А именно, че работодателите са давали заплата на мъжа, достатъчна да издържа семейството си.
Да, колкото и унизително да
звучи, в момента повечето фирми да не плащат на един мъж така, че да издържа
семейство. Както и на една жена. Реално, даже при работещи мъж и жена, с повече
от две деца, се налага понякога трета работа. Освен в държавите, при които
изкуствено се подпомагат децата. Което пак си е косвено унижение за семейството, което „ражда деца,
а не се справя да ги отгледа“.
Дали обществото в света, след
всичките тия технологии, обедня? Не. От една страна, компаниите си позволяват
немислимо обогатяване, от друга страна вменяват на семействата абсолютно
ненужни и скъпи „потребности“…
Време е жените отново да осъзнаят и кои са, и какви промени са възможни в обществен план, и при целия им интелект и образование, да го впрегнат в това да си възвърнат позициите ... и то не във фирмите, а у дома.
Павлина Папазова
Коментари
Публикуване на коментар